November 1-től változik a menetrend a Lillafüredi Állami Erdei Vasúton. A tavaszi-őszi menetrendet ekkor váltja a téli. Ekkortól egészen jövő tavaszig csak hétvégeken és ünnepnapokon, valamint karácsony és újév között közlekednek majd menetrend szerinti járatok Miskolc-Dorottya utca - Lillafüred - Garadna között. Az üzemeltető ÉSZAKERDŐ Zrt. döntése szerint azonban az iskolai őszi szünetre való tekintettel november 2-án és 3-án is lesz vonatközlekedés Lillafüred felé. A vonatok a téli, hétvégi menetrend szerint járnak majd, ami összesen 4 vonatpárt jelent a két végállomás között. Miskolc-Dorottya utcáról Garadna felé 10:15, 11:30, 12:45 és 14:00 órakor, míg Garadnáról Miskolc-Dorottya utca felé 11:30, 12:45, 14:00 és 15:15 órakor indulnak a szerelvények.
További utazási információk, illetve különvonat rendelés tekintetében a LÁEV Üzemigazgatóság készséggel áll az utasok rendelkezésére a +36 46-530-593, vagy a +36-30-488-7528-as telefonszámokon. A LÁEV téli menetrendje itt tekinthető meg.
(forrás: eszakerdo.hu)
Az ÉSZAKERDŐ Zrt. a Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) üzemeltetőjeként örömmel értesült "A turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztéséről" szóló 1467/2017. Kormányhatározatban arról, hogy Magyarország Kormánya többek között a LÁEV felújítását is támogatni kívánja.
A társaság a projekt részleteiről a Támogatási Szerződés megkötését követően tud részletekkel szolgálni. Az előzetes tervek alapján a fő cél a vasúti pálya és a járműállomány átfogó felújítása, korszerűsítése. Ez a támogatás történelmi pillanat a kisvasút és a társaság életében, mivel hasonló volumenű felújításra a vonal megnyitása óta, azaz közel száz éve nem volt lehetőség. A közeljövőben megvalósuló fejlesztéseknek köszönhetően hazánk egyik legnépszerűbb és legnagyobb forgalmú kisvasútjának utasai egy korhűen felújított, üzembiztos működésű erdei vasút szolgáltatásait élvezhetik majd.
A LÁEV jelenleg is Miskolc város egyik leglátogatottabb turisztikai attrakciója, így a régóta várt beruházásnak köszönhetően remélhetőleg tovább növekszik majd a térségbe irányuló idegenforgalom is.
(forrás: eszakerdo.hu)
A tízmilliárd forint több mint felét az erdészetek kapják.
Az Indóház előzménycikkében a Magyar Közlönyben megjelent fejlesztési ütemeket vették górcső alá, amely már a később megszavazandó közel 15 milliárd forint elosztásáról szól, de Révész Máriusz kormánybiztos egyelőre a jelenleg is meglevő összegről tartott sajtótájékoztatót. Az összeg 2016 óta folyamatosan emelkedik: az eredeti 6,6 milliárdról először decemberben emelték tízre. Az Indóház április-májusi száma foglalkozott az ezen összegen felüli tervezési, fejlesztési ötletekkel is,
Lássuk szép sorjában, mire is lesz elég az a bizonyos tízmilliárd! Az erdészetek (és az áltaulk fenntartott vasutak, természetesen) hat, a MÁV 1,4, az egyéb fenntartású vasutak 2,5 milliárd forinthoz juthatnak, ezen forrásokat pályafelújításra, járműkorszerűsítésre, járműprototípus kialakítására, illetve vonalhosszabbítások tervezésére lehet fordítani.
(fotó: Kemsei Zoltán)
Az első ütemben megújul a Széchenyi-hegyi Gyermekvasút, a nagycenki Széchenyi Múzeumvasút, a lillafüredi, a gyöngyösi, a királyréti állami erdei vasút, a kemencei, a debreceni és a balatonfenyvesi kisvasút pályája, járművei. A mozdonyok, vagonok prototípusainak kifejlesztésére összesen hétszázmillió forintot ad a kormány.
A kormány döntött arról, hogy elkészítteti a kisvasúti fejlesztésre vonatkozó terveket is. A balatonfenyvesi kisvasút csisztai szakasza újraéledhet (egyelőre a rajzasztalon csupán), a nagycenki vonal Fertődig futna. A kemencei és a királyréti vonal folytatását is (újra)tervezik – azokban a bizonyos régi szép időkben természetesen mindkét vonal hosszabb volt. A felcsúti kisvasút mindkét irányban újjáélesztené a hajdani nagyvasúti vonalat Lovasberény–Bicske között (ez előbbi településhez akkor nem ártana, ha Fehérvárról egy Bz is ingázna). Megvalósíthatósági tanulmány készül a nyíregyházi kisvasút újjáélesztésére, Lillafüreden pedig pályarekonstrukció várható.
Révész Máriusz kiemelte: az utasszám további növekedését várják ezektől az intézkedésektől: a statisztika mindenképp jó eddig is. A 2015-ös adatokhoz képest 14,8 százalékkal többen, 1,38 millióan utaztak tavaly a magyarországi kisvasutakon.
( Forrás: http://www.iho.hu )
Új járatpárt indít az ÉSZAKERDŐ Zrt. Miskolc kisvasútján, a Lillafüredi Állami Erdei Vasúton. A "Pacsirta járat" fantázianevet viselő vonatpár 2017. július 1-jétől, a főszezoni menetrend életbe lépésétől közlekedik majd augusztus végéig hétvégéken és ünnepnapokon. Az új járatpár kísérleti bevezetésének elsődleges célja, hogy a lillafüredi szállóvendégek korábban juthassanak el kisvonattal a Diósgyőri Várhoz, vagy egyéb népszerű miskolci nevezetességekhez, de a korábbi miskolci indulás a bükki túrázók számára is kedvező lehet. Az évek óta megszokott menetrend szerint Lillafüredről a legelső vonat csak negyed 12-re ért Miskolcra, ami egy tartalmasabb programhoz kései lehetett. Az új vonatpárnak köszönhetően ez az időpont 9:58 órára módosul, így az ÉSZAKERDŐ Zrt-nél bíznak benne, hogy a miskolci programokat tervezők hamar megkedvelik majd az új járatot.
Fontos tudnivaló, hogy a többi vonattal ellentétben, az új járat Lillafüred felé nem Miskolc-Dorottya utca végállomásról, hanem a Hegyalja úti fénysorompós útátjáró mellett fekvő Majláth megállóból indul majd 8:40 órakor. A vonat csak Lillafüredig közlekedik, ahonnan 9:25 órakor indul vissza Miskolcra, immár a szokásos végállomásra, Miskolc-Dorottya utcára.
A Lillafüredi Állami Erdei Vasút hivatalos menetrendje itt érhető el.
Értesítjük Tisztelt Utasainkat, hogy 2017. július 1-én szombaton a Tour de Hongrie Magyar Kerékpáros Körverseny miatt a Lillafüredi Állami Erdei Vasút 15:00 óra után induló vonatai az alábbi módosított menetrend szerint közlekednek. Egyes járatok az előzetesen meghirdetett menetrendhez képest korábban, mások később indulnak, valamint két járat a megszokott nál hosszabb ideig tartózkodik Lillafüred állomáson. Utazása megtervezése előtt tájékozódjon a változásokról! A módosított menetrend itt tekinthetőmeg.