Értesítjük tisztelt Utasainkat, hogy 2025. április 13-án vasárnap a Pálházi Állami Erdei Vasút menetrend szerinti járatai pályafelújítási munkálatok miatt nem közlekednek. Április 18. péntektől viszont már hétköznapokon is várjuk minden kedves utasunkat Pálháza és Rostalló között közlekedő vonatainkon. Szíves megértésüket köszönjük!
A hirdetmény itt érhető el.
2004. június 13-án 12 magánszemély létrehozta a Lillafüredi Kisvasútért Alapítványt.
Az alapítvány célja:
a Lillafüredi Állami Erdei Vasút támogatása, ennek keretén belül:
- az erdők közjóléti funkcióival, a környezet- és természetvédelemmel, a környezeti kultúrával kapcsolatos fenntartási, fejlesztési, ismeretterjesztési, oktatási feladatok ellátása
- a természet, az erdő megismertetése, megszerettetése minden korosztállyal
- a környezettudatos életszemlélet, környezetkímélő életmód kialakításának elősegítése
- a Lillafüredi Állami Erdei Vasút biztonságos üzemeltetésének és fejlesztésének segítése a környezetkímélő turizmus érdekében.
2008-tól lehetőségünk van immár az Ön által felajánlott
személyi jövedelemadó egy százalékának fogadására.
Ha egyetért az Alapítvány célkitűzéseivel,
támogatni kívánja azokat, akkor várjuk felajánlását!
18445884-1-05
- A Szinvavölgyi Erdei Vasút – Lillafüredi Állami Erdei Vasút története
- Modrovich Ferenc (Mátrai Imre összeállítása)
- Fülöpp Zoltán Bedő-díjas erdőmérnök emlékezete
- 90 ÉVES A LILLAFÜREDI ERDEI VASÚT
- 2014 - LÁEV - Miskolc városi értéktár része
- 2014 - LÁEV -B.A.Z. megyei értéktár része
- 2018 - Több mint hárommilliárd forintból újul meg Lillafüredi kisvasút
- A Fatáj magazin cikke az évfordulóról: ITT
A mai nap kettős évforduló a LÁEV életében. A százéves jubileum mellett ma történt 10 éve, hogy Miskolc-Dorottya utca és Garadna között első menetrend szerinti vonatát továbbította az Mk48 2021 pályaszámú dízel-villamos hibrid mozdony. A korszakos átalakításon átesett mozdonyt a visszaúton az országos sajtó képviselőinek is bemutatta Mátrai Imre, a LÁEV akkori üzemigazgatója.
A megváltozott külseje és alkalmazott műszaki megoldásai miatt azóta is sokak által kritizált mozdony forgalomba állítása tíz évvel ezelőtt azonban mérföldkő volt a LÁEV és a hazai kisvasutak életében. Keskeny nyomközű, menetrend szerinti vonatot továbbító hibrid mozdonyként ismereteink szerint világelső volt és az alkalmazott konstrukció a LÁEV és a mozdony működését azóta megismerő más kisvasutak szakemberei szerint is beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Prototípus mivoltából fakadó néhány gyermekbetegségének kiküszöbölése után az utóbbi évek legstabilabb, legtöbbet közlekedő, gazdaságosan üzemeltethető és jól kezelhető vontatójárművévé vált a LÁEV járműállományának. A 2021-es mozdony sikerén felbuzdulva 2013-ban a Bükk másik oldalán üzemelő Szilvásváradi Állami Erdei Vasút is beszerzett egy hasonló lokomotívot, majd a 2020-as év fejlesztései keretében további 2 db, immár hagyományos külsejű, számos elemében továbbfejlesztett hibrid mozdony készült és készül szintén a LÁEV részére.
100 évvel ezelőtt, 1920. november 14-én e napon indult el az első fával rakott szerelvény a - mai nevén - Lillafüredi Állami Erdei Vasút fővonalán a Garadna völgyéből a miskolci Fáskertbe. A jeles évforduló méltó megünneplését évek óta terveztük, de terveinket a jelen járványhelyzet sajnos felülírta. Az ÉSZAKERDŐ Zrt. és a LÁEV dolgozói ezért egy rendhagyó installációval, a Diósgyőr-Majláth forgalmi telepen 100-as számot formázó alakzatba rendezett kisvasúti személykocsikkal és mozdonyokkal emlékeznek. A járvány elmúltával pedig bízunk benne, hogy lesz módunk a nagyközönség részvételével is méltó mód megünnepelni a LÁEV 100. születésnapját.
Északerdő Zrt.