A Roessemann-Harmatta Gép és Csőgyár Rt. 1949-ben készítette el a Gazdasági Vasutak számára az A-26-os dízelmozdony egyetlen példányát, majd ennek továbbfejlesztéseként a B-26 tipust. Ebből 1952-ig közel 100 példány épült 600 és 760 mm nyomtávval az időközben "Szállítóberendezések Gyára" nevet felvett üzemben.
Erőforrásként az 1930-as években kifejlesztett, kéthengeres Ganz-Jendrassik dízelmotort használták. A GV-nek 14 darabot adtak át (3401-3414 psz.), de a kis teljesítményük miatt ott 1960-ig selejtezték azokat, ill. átadták erdei- és iparvasutak részére.
Ezt a mozdonyt 1952-ben gyártották, és 1969-ig a Szerencsi Cukorgyár iparvasútján dolgozott. A gyár széntüzelésű kazánjához csillékkel hordta a szenet, visszaútban pedig a salakot szállította. A pakurafűtés bevezetésekor szűnt meg a szolgálata, majd 1972-ben kiállították az üzem területén.
2004-ben került a LÁEV-hez, két évvel későbbi felújítása óta pedig a típus utolsó képviselőjeként, C02-203 psz-on színesíti a kisvasút járműparkját.
Az eredeti makett a gyártáskori állapotban mutatja be a kismozdonyt.