Lillafüredi  Állami  Erdei  Vasút

A Lillafüredi Kisvasútért Alapítvány weboldala

A Roessemann-Harmatta Gép és Csőgyár Rt. 1949-ben készítette el a Gazdasági Vasutak számára az A-26-os dízelmozdony egyetlen példányát, majd  ennek  továbbfejlesztéseként a  B-26 tipust.  Ebből  1952-ig  közel 100 példány épült  600 és 760  mm nyomtávval  az időközben "Szállítóberendezések Gyára" nevet felvett üzemben.


Erőforrásként az 1930-as években kifejlesztett, kéthengeres Ganz-Jendrassik dízelmotort használták. A GV-nek 14 darabot adtak át (3401-3414 psz.), de a kis teljesítményük miatt ott 1960-ig selejtezték azokat, ill. átadták erdei- és iparvasutak részére.


Ezt a mozdonyt 1952-ben gyártották, és 1969-ig a Szerencsi Cukorgyár iparvasútján dolgozott. A gyár széntüzelésű kazánjához csillékkel hordta a szenet, visszaútban pedig a salakot szállította. A pakurafűtés bevezetésekor szűnt meg a szolgálata, majd 1972-ben kiállították az üzem területén.
2004-ben került a LÁEV-hez, két évvel későbbi felújítása óta pedig a típus utolsó képviselőjeként, C02-203 psz-on színesíti a kisvasút járműparkját.


Az eredeti makett a gyártáskori állapotban mutatja be a kismozdonyt.