Az 1920-as évektől kezdve Lillafüred erőteljes fejlődésnek indult, ami új járművek beszerzésére késztette a SzEV - később LÁEV - vezetését.
A MÁV tapasztalatait figyelembe véve benzinüzemű motorkocsik forgalomba állítása mellett döntöttek. Így 1928-ban megkezdődött a hétrészes motorvonat gyártása a Ganz és Társa Danubius Gép-, Waggon és Hajógyár Rt. (2 db 1. és 2. oszt. motorkocsi, 2 db 1. oszt.pótkocsi) és az O&K (2 db 2. oszt., 1 db 3. oszt. pótkocsi) kivitelezésében.
A teljes szerelvény 1929-re készült el.
Az ABamot 1-2 psz. motorkocsik eredeti Ganz benzinmotorjait később Jendrassik tip. dízelmotorokra cserélték. Az Úttörővasút megnyitásakor a motorkocsikat Budapestre vitték. Később visszakerültek Miskolcra, itt zöld színt, és A02-601-602 psz. kaptak.
Az ABamot 1 psz. motorkocsi 1977-ig vett részt a menetrend szerinti forgalomban, majd selejtezését követően 1980-ban bontották el.
A makett a gyártáskori állapotban mutatja be a motorkocsit.
Az A02-602 psz. motorkocsi 1982-ig közlekedett, majd 1990-ben a Gyermekvasúthoz került, 1991 óta eredeti pályaszámán ott közlekedik.
A makett az 1970-es évekbeli állapotot mutatja be.