Ezt a mozdonytípust a MÁV Északi Főműhelye fejlesztette ki a hazai gazdasági-, erdei- és iparvasutak számára a Csepel teherautók fődarabjainak felhasználásával.
A B 26 típus utódjának tekinthető, első példánya 1952-ben hagyta el az üzemet.
Készült külső és belsőcsapágyas kivitelben, 600 és 760 mm nyomtávolsággal.
A LÁEV C02-407 psz. mozdonyát 1964-ben gyártották, és kezdettől fogva Miskolcon szolgál.
Általában a szárnyvonalakon közlekedett tehervonatokkal, illetve a fővonalon előfogatolták vele az AB motorkocsikat. A motorkocsik forgalomból történt kivonása, ill. a teherforgalom leépítése után a pályafenntartási szerelvények továbbítása maradt a feladata.
A 2004-ben történt felújítása és légfékesítése óta nyaranta a Parasznyai szárnyvonalon közlekedik személyvonatokkal, ill. a fővonalon a PFT szerelvénnyel. Beceneve: Párduc.
A LÁEV C02-408 psz. mozdonya Szeghalomban kezdte szolgálatát 1956-ban, ahol a GV 3771 pályaszámot kapta. Később a dunaújvárosi vidámparkba került, ahol 1962-ig közlekedett, majd a Vasmű előtt állították ki.
2004-ben érkezett Miskolcra, hogy felújítását követően 2006-ban kezdje meg szolgálatát.
Feladata a pályafenntartási- és személyvonatok továbbítása a Parasznyai szárnyvonalon, valamint a kisebb forgalmú időszakokban a fővonalon is.