A nagybörzsönyi vasútüzem csapatának közleménye:
Kedves Kollégák!
Moór Attila búcsúztatóját 2022.09.23-án tartjuk Nagybörzsönyben, 16.00 kezdettel.
Gyülekező Nagybörzsöny állomáson 16.00-kor, az emlékmenet Nagybörzsönyből Kisirtásra közlekedik, ami vonatból és hajtányokból fog állni, a tervezett indulás 16.30. A megemlékezést és a gyertyagyújtást a kisirtási keresztnél tartjuk.
Kérünk minden résztvevőt, hogy egy szál virággal, és ha úgy adódik egy darab temetői mécsessel érkezzen, így tisztelegjünk Attila barátunk emléke előtt.
Tervezett visszaérkezés Nagybörzsöny állomásra időpontja: 19.00.
Kérjük, hogy a megemlékezés időpontját osszátok meg különféle fórumokon, hogy mindenkihez elérjen.
2022. augusztus 29., Nagybörzsöny, Vasútüzem
A kisvasut.hu közleménye és megemlékezése:
https://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=3776
https://www.youtube.com/watch?v=D-GtiJPkbFs
A hétvégén a LÁEV és a PÁEV járatain 14 év alatti gyermek utasaink 600 forintos napijegy váltása mellett korlátlan számú utazásra jogosultak!
A kedvezmény csak felnőtt kísérővel együtt történő utazás esetén vehető igénybe. Egy felnőtt kísérő legfeljebb három gyermekkel utazhat együtt. További gyermek utasok és a kísérő számára a normál díjszabás szerint váltandó menetjegy. A kedvezményre való jogosultságot kérésre igazolni kell.
A tájékoztató itt tekinthető meg.
Az ÉSZAKERDŐ Zrt. a gyermeknapi hétvégén idén újra kedvezményes utazásra várja a gyermekeket a Lillafüredi és a Pálházi Állami Erdei Vasúton. Május 29-én és 30-án minden tizennégy év alatti gyermek kedvezményes áron, mindössze 550 forintos napijegy váltása ellenében korlátlan számú utazásra jogosult a két észak-magyarországi kisvasúton. A társaság ezzel az akcióval a gyermekes családok COVID utáni szabadtéri kikapcsolódási lehetőségeit is segíteni kívánja.
A fokozatos enyhítésekkel összhangban, a Pálházi Állami Erdei Vasút vonalán május 29-től visszaáll a megszokott nyári menetrend. A vonatok innentől hétköznapokon is közlekednek, valamint beindul a késő délutáni járatpár is. Az ÉSZAKERDŐ Zrt. ezzel csúcsidőben napi 5 vonatpárral szolgálja az utasokat a zempléni kisvasúton. Annak, aki Lillafüredre szeretne utazni, fontos tudnivaló, hogy a LÁEV vonalán továbbra is rendkívüli menetrend van érvényben - a vonatok a pályafelújítás miatt csak Miskolc-Dorottya utca és Lillafüred között közlekednek.
A program plakátja itt tekinthető meg.
100 évvel ezelőtt, 1920. november 14-én e napon indult el az első fával rakott szerelvény a - mai nevén - Lillafüredi Állami Erdei Vasút fővonalán a Garadna völgyéből a miskolci Fáskertbe. A jeles évforduló méltó megünneplését évek óta terveztük, de terveinket a jelen járványhelyzet sajnos felülírta. Az ÉSZAKERDŐ Zrt. és a LÁEV dolgozói ezért egy rendhagyó installációval, a Diósgyőr-Majláth forgalmi telepen 100-as számot formázó alakzatba rendezett kisvasúti személykocsikkal és mozdonyokkal emlékeznek. A járvány elmúltával pedig bízunk benne, hogy lesz módunk a nagyközönség részvételével is méltó mód megünnepelni a LÁEV 100. születésnapját.
Északerdő Zrt.
- A Szinvavölgyi Erdei Vasút – Lillafüredi Állami Erdei Vasút története
- Modrovich Ferenc (Mátrai Imre összeállítása)
- Fülöpp Zoltán Bedő-díjas erdőmérnök emlékezete
- 90 ÉVES A LILLAFÜREDI ERDEI VASÚT
- 2014 - LÁEV - Miskolc városi értéktár része
- 2014 - LÁEV -B.A.Z. megyei értéktár része
- 2018 - Több mint hárommilliárd forintból újul meg Lillafüredi kisvasút
- A Fatáj magazin cikke az évfordulóról: ITT
A mai nap kettős évforduló a LÁEV életében. A százéves jubileum mellett ma történt 10 éve, hogy Miskolc-Dorottya utca és Garadna között első menetrend szerinti vonatát továbbította az Mk48 2021 pályaszámú dízel-villamos hibrid mozdony. A korszakos átalakításon átesett mozdonyt a visszaúton az országos sajtó képviselőinek is bemutatta Mátrai Imre, a LÁEV akkori üzemigazgatója.
A megváltozott külseje és alkalmazott műszaki megoldásai miatt azóta is sokak által kritizált mozdony forgalomba állítása tíz évvel ezelőtt azonban mérföldkő volt a LÁEV és a hazai kisvasutak életében. Keskeny nyomközű, menetrend szerinti vonatot továbbító hibrid mozdonyként ismereteink szerint világelső volt és az alkalmazott konstrukció a LÁEV és a mozdony működését azóta megismerő más kisvasutak szakemberei szerint is beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Prototípus mivoltából fakadó néhány gyermekbetegségének kiküszöbölése után az utóbbi évek legstabilabb, legtöbbet közlekedő, gazdaságosan üzemeltethető és jól kezelhető vontatójárművévé vált a LÁEV járműállományának. A 2021-es mozdony sikerén felbuzdulva 2013-ban a Bükk másik oldalán üzemelő Szilvásváradi Állami Erdei Vasút is beszerzett egy hasonló lokomotívot, majd a 2020-as év fejlesztései keretében további 2 db, immár hagyományos külsejű, számos elemében továbbfejlesztett hibrid mozdony készült és készül szintén a LÁEV részére.