SZEV-LÁEV kronológia 3.
1939. A LÁEV-vonalak hossza 36,3 km, a forgalmat tíz pályaudvaron és huszonhat megállóhelyen öt gőzmozdony, három motorkocsi - a két Ab amot és a "Darázs" - tizennégy személykocsi, továbbá öt fedett és nyolcvanhat nyitott teherkocsi bonyolította le.
Ez a "flotta" akkor több mint egymilló árutonnakm-t teljesített!
1939-1940. Fülöpp Zoltán és Kövess János tervei alapján megépül a Mahóca-Taksalápa közötti 3,8 km-es vonalszakasz.
1940-ben az Ab amot-1-et remotorizálják, Ganz-Jendrassik VI JaR 135/185 típusú dízelmotort, valamint új, a nagyobb teljesítményéhez illeszkedő Ganz fejlesztésű sebességváltót kap. Az új motor teljesítménye a korábbi 66 kW-tal szemben 84 kW-ra emelkedik.
1940. március 20. Az Ab amot-1 műtanrendőri vizsgája.
1940-ben Fülöpp Zoltánt a Földművelésügyi Minisztérium Erdészeti Főosztályának vezetésével bízták meg. Az ötvenes évek végén ismét nagy szolgálatot tett a LÁEV-nek: közreműködésével kerültek ide az Mk-48 2000-es sorozatú dízelhidraulikus hajtású motormozdonyok.
Tisztségében 1975-ig működött, nyugállományba vonulása után 1986-ban halt meg.
Emléktáblája Majláthon az Üzemigazgatóság épületén ma is megtekinthető.
1940-1947 között a LÁEV új üzemigazgatója Szíjgyártó Zoltán.
1941. A pálya műszaki felülvizsgálat. A felmérések befejezése után - az 1942. április 14-én kelt végzésben - a hatóságok tíz évre meghosszabbítják a vasút működési engedélyét.
1942. A növekedő teherszállítási igények ellátása érdekében a MÁVAG még két Klien-Linder rendszerű új gőzmozdonyt gyárt a LÁEV részére.
Szíjgyártó Zoltán érdemei elismeréseképpen Bedő-díjat kap.
1944. november 14-december 12. között szünetel a forgalom.
Miskolcra a "front" idején csak a LÁEV tud szenet és tűzifát szállítani!
1945-1947. A kisvasút újjáépítésének időszaka.
1947-1948. dr. Sali Emil erdőmérnök tervei alapján megépül a Taksalápa-Tízesbérc-Farkasgödör-Örvénykő vonalszakasz is. Ezzel a parasznyai szárnyvonal több mint 17 km-re bővül.
1948. Az Ab amot-2-es motorcseréjére az Úttörővasútra kerülése előtt került sor.
Ezt a motorkocsit szintén Ganz-Jendrassik VI JaR 135/185-ös motorral és új sebességváltóval szerelték fel.
1948. július 19. Az Ab amot-2 műtanrendőri vizsgája, már az Úttörővasútnál.
Az Ab amot-2-sel a Cax-12-es pályaszámú mellékkocsi és kezelő személyzet is érkezett!