SZEV-LÁEV kronológia 5.
1990. A LÁEV és a MÁV RT. Gyermekvasút között létrejön egy járműcsere-szerződés, melynek alapján az akkor már műemléki védettséget élvező A02-602-est és a megmaradt, a LÁEV fővonalán még közlekedő mellékkocsikat elszállítják. Felújításukat követően a Gyermekvasútra, azaz Hűvösvölgybe állomásítják őket.
A MÁV Rt. Gyermekvasút ennek ellentételezéseképpen átadja a LÁEV-nek a
Ba 50 55 28-29 12,13,14,15-ös pályaszámú "debreceni" típusú kocsijait. Az átadott MÁV járművek érvényes fővizsgával és légfékkel rendelkeznek.
1990. július 11-én kelt jegyzőkönyv tanusága szerint elsőként a Gyermekvasúti
Ba 12,13,14,15-ös érkezik meg. Ennek ellentételezéséül a LÁEV átadja a Bax 11,21,22-es mellékkocsikat.
1990. augusztus 16-án egy újabb jegyzőkönyv rögzíti a Bax 12-es és a Bdax 41-es, valamint az A02-602-es motorkocsi átadás-átvételét.
1995. A parasznyai szárnyvonalon újraindul a személyszállítás.
1996. A Majláth üzemi telepen kiállított KV-4, 447,401-es gőzmozdonyt felújítás céljából Szlovákiába, Feketebalogra szállítják. Két év után tér vissza! A kazánnyomást 13 kg/nm-ről 11 kg/nm-re veszik vissza.
1998. A fennállásának 50. évfordulóját ünneplő Úttörő- Gyermekvasút felújítja a Bdax 41-es pályaszámú mellékkocsit, színezése a LÁEV-nél alkalmazotthoz hasonló. A szerelvény többi egysége visszanyeri eredetihez hasonló - alul püspöklila, felül krém - színét.
----------------------------------------------------------------------------------------------
2002. augusztusában a LÁEV élére - Mátrai Imre személyében - új vezető kerül.
Sikerül tartósan, mintegy 50.000-rel növelnie az utaslétszámot, amely így elérte a 230.000 főt.
Megtörténik a LÁEV mellékkocsik közül a "nagy MÁV"-ok főjavítása, a légfékek és a forgóvázak korszerűsítése, a "kis MÁV"-ok és a Diamond-ok, valamint a 32-es kocsi légfékkel történő felszerelése.
Ez összességében jelentős pénzt, de tizenhárom mellékkocsi megújítását is jelenti.
Mindezek mellett foly amatban van a Parasznyai szárnyvonal felújítása és a fővonal korszerűsítése.
Elkészül az ország első, légfékkel felszerelt C50-ese, a C02-407-es.
A Dorottya-utcai végállomás is átalakul: kultúrált, múltat idéző váróterem létesül. Emellett Miskolc-Tiszai pályaudvar újjáépített várócsarnokában és Sátoraljaújhely vasútállomáson új reklámfelületek nyílnak.
2003 májusában a LÁEV napján a város kultúrával és az idegenforgalommal megbízott alpolgármestere kimondja, Miskolc városa igényt tart az egykor az Erdei Vasúttól elszármaztatott motorszerelvényre, illetve annak egy részére.
----------------------------------------------------------------------------------------------
2003. június 9-én a Bajor Televízió filmet forgat Észak-Magyarország turisztikai, idegenforgalmi látványosságairól, így többek között Lillafüredről és a LÁEV-ről is.
2003. decemberében ellopják a Közép-Garadnára telepített Liliputi pálya jelentős részét!
----------------------------------------------------------------------------------------------
2003. december 4. Találkozás dr. Csiba Józseffel, a MÁV Gépészeti Üzletágának vezetőjével. Ennek során körvonalazódni látszik egy újabb MÁV-LÁEV "egyezség" a LÁEV-motorvonat ügyében.
2003. december 6. Megindult a Mikulásvonat forgalom Dorottya utca-Lillafüred között, mely - a nagy sikerre való tekintettel - 2004-ben is folytatódott!
2004. január 23. Az I. fotótehervonatozás, Jakóts Ádám ötlete és hathatós közreműködése révén, a LÁEV Üzemigazgatóság támogatásával, Dorottya utca-Garadna között.
2004. március. Az interneten keresztül tájékoztatást kaptunk arról, hogy az Ab amot-2 forgóvázait a MÁV Szombathelyi Járműjavítójába szállították.
2004. április 13. A LÁEV indítványozza az egykori motorszerelvény megosztását a MÁV Rt.-vel.
2004. június 13. Andókúton megalakult a Lillafüredi Kisvasútért Alapítvány.
Alapító okiratát tizenkét országosan és helyben is elismert rangos közszereplő és politikus írta alá - pártállásától függetlenül - a kisvasút ügye mellett kötelezve el magát.
Ezen ünnepélyes alkalommal a felújított C50-es továbbította a résztvevők különvonatát Andókútra és vissza a Dorottya-utcáig.
2004. július 15. Megérkezik Majláth-ra a "Tigris", azaz a dunaújvárosi C-50-es motormozdony. Testvére, a "Párduc" - C02-407 - fogadja és tolja új otthonába, a gépészeti műhelybe.
Szolgálatát elsősorban a Parasznyai szárnyvonalra tervezik.
2004. augusztus 31. A B 26-os sorozat egyetlen megmaradt példánya a LÁEV tulajdonába kerül! Motorjának teljesítménye alapján kistömegű segélymenetek, esetleg egy könnyű, nyári Diamond, vagy "kis MÁV" személyszállító kocsi továbbítására teszi alkalmassá.
Végre megoldódni látszik az egykori 252-es "paklikocsi" sorsa is. Felújítása során funkciót is kap, a LÁEV segélymenet kocsija lesz. A B 26-os és a 252-es együttese új színt hozhat a vasút életébe.
2004. november 14. Ötven éves a KV-4-es, azaz a 447,401-es számú Lilla gőzmozdony!
2004. december 29. A helyi rajongók sikeres különmenetet szerveznek a C02-407-tel a Parasznyai szárnyvonalon.
2004-2005. Fiatal fejlesztők és vasútbarátok - Borbély Zsolt és Stefán Zoltán - elkezdik a Microsoft Train Simulatoron (MSTS) a virtuális vasút építését, környezetének és járműveinek a lehetőségeknek megfelelő megjelenítését. Ezzel a LÁEV lesz az első honi keskenynyomközű vasúttársaság, mely ebben az internetes világjátékban szerepet kaphat. A pálya bemut atására a Kisvasút napján, azaz május utolsó szombatján kerül sor.
A további fejlesztés eredményeképpen a meglevő pályákon kívül az egykori - ma már nem létező - szárnyvonalak is felkerülhetnek a internetre.